Strategisch partnership om blij van te worden

Zusss
Zusss

Het Nederlandse fashion- en lifestyle merk Zusss is opgericht door de zussen én ondernemers in hart en nieren, Sietske van Hartingsveldt en Femke van der Hoef. Wat begon als hobby groeide uit tot een populair feel-good merk met een breed assortiment kleding, schoenen en (woon)accessoires. Al jarenlang helpt XSARUS als strategisch partner de digitale ambities van Zusss waar te maken.

Adobe Commerce platform

XSARUS ontwikkelde en onderhoudt de webshop van Zusss op basis van Adobe Commerce platform (voorheen Magento Commerce). Een perfecte match, aangezien Adobe Commerce enorm flexibel en naar wens aan te passen en uit te breiden is. Een platform dat is ontwikkeld voor optimaal gebruiksgemak én toekomstbestendig is.

Blij zijn, blij blijven’ is één van de belangrijkste quotes binnen Zusss. XSARUS past hier perfect bij. We hebben bijna dagelijks contact over mogelijke optimalisaties en adviezen. Kortom, een partij waar je blij van wordt én blijft.
Fay Harmsen, Marketing en Communicatie Zusss
Zusss
Zusss

Concept en Design

Voorafgaand aan de implementatie van Adobe Commerce is er nauw samengewerkt met FACTICX om de juiste vertaling te maken van de offline Zusss uitingen naar een passende online stijl. De vernieuwde online identiteit werd concreet gemaakt door het toe te passen op de mobiele key-wireframes waarin de grootste functionele knelpunten werden weggenomen. Het visueel concept, een uitgewerkt design system en een werkend eerste prototype zorgden voor een goed vertrekpunt voor de technische ontwikkelfase.

Zusss
Zusss

Optimalisaties in de conversie, customer journey, Google Ads strategie

Ook op digital marketing gebied is er een nauwe samenwerking tussen Zusss, FACTICX en XSARUS, waarvan het resultaat er mag zijn. Zo heeft het gebruikersonderzoek geleid tot inzicht in de Zusss doelgroep en haar knelpunten. Hierdoor zijn relevante optimalisaties doorgevoerd met een grote impact op de conversie. Verder wordt de klantbeleving in elke fase van de customer journey steeds persoonlijker en relevanter met behulp van Datatrics. Ook de Google Ads strategie is door FACTICX onder handen genomen. Waardoor drie maanden na de eerste aanpassingen al een verdubbeling zichtbaar was in het aantal sessies, in de opbrengst en ondersteunende waarde.

Strategisch partnership

De samenwerking tussen Zusss, FACTICX en XSARUS gaat onverminderd door: trainingen over content, conversie-optimalisaties, strategische adviezen en backend doorontwikkelingen. XSARUS probeert zoveel mogelijk kennis over te dragen aan Zusss, want XSARUS helpt niet alleen bij de ontwikkeling en implementatie van een goede digitale shopomgeving en ervaring, maar is een strategisch partner die brands en retailers verder helpt door ambitieuze doelen te stellen en zich hieraan te committeren.