Aanpak en samenwerking

Ready, set, GO!

Cyclisch proces

Onze Data Driven Marketing samenwerking krijgt vorm in een maandelijks cyclisch proces. Deze cyclus wordt gebaseerd op de inzichten die we halen uit het voor u ingerichte dataplatform. We doorlopen altijd de stappen: analyseren, adviseren, realiseren en evalueren binnen de voor u relevante Digital Marketing specialisaties.

Onboarding

Werken we voor het eerst samen? Dan zijn er soms in de analysefase wat extra activiteiten nodig om een goede start te kunnen maken. We willen er namelijk zeker van zijn dat we samen de juiste doelen nastreven zodat we daar de juiste strategie voor kunnen bepalen.

In één of meerdere werksessies gaan we kijken naar:

  • Welke marketinginzichten er op dit moment al zijn
  • Welk marketing framework we gaan gebruiken (denk aan See, Think, Do en Care model of Pirate Metrics (AAARRR).
  • Op welke KPI”s binnen de customer journey we gaan sturen
  • Wat de kwaliteit van de huidige data inrichting is
  • Welke thema’s we op de roadmap plaatsen

Vervolgens gaan we aan de slag met het inrichten van het dataplatform waarbinnen we de kwantitatieve data verzamelen. Onboarding afgerond? Dan kan het analyseren én optimaliseren beginnen.

Roadmap en thema’s

Komen we tijdens onze samenwerking grotere thema’s tegen die we moeten aanpakken om uw doelen te kunnen bereiken? Dan plaatsen we deze op een roadmap of themakalender. Op die manier kunnen we het overzicht bewaken van alle lopende en toekomstige Digital Marketing activiteiten. Voorbeelden van grotere thema’s zijn:

  • Het inrichten van een Customer Data Platform om goed te kunnen personaliseren en segmenteren.
  • Een Customer Journey Mapping om de klantervaring in beeld te krijgen en kansen te signaleren
  • User Testing zodat we bepaalde functionaliteiten en klantervaringen kunnen verbeteren
  • De uitfasering van Third-party cookies, zodat we mee kunnen met gaan met de laatste ontwikkelingen op cookie gebied

Onze experts

Tijdens de gehele samenwerking komen meerdere professionals in actie, die samen met u hetzelfde doel nastreven. De Digital Marketing Consultant begeleidt het proces en is uw sparringpartner. De Senior Specialist wordt ingezet bij grote, uitdagende vraagstukken en voert analyses uit binnen een bepaald domein of specialisatie. Tot slot is de Digital Marketeer degene die de inhoudelijke activiteiten uitvoert.

Meer informatie

Klaar om uw business te laten groeien met onze Data Driven Marketing aanpak? Neem contact op.

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.