Waarom Apptus?

Apptus eSales is een toonaangevende speler op het gebied van geautomatiseerde online merchandising. De AI-gedreven software analyseert gedrag van iedere klant gedurende de hele customer journey en past producten real-time aan voor een relevante en gepersonaliseerde shopervaring. Het is een uniforme oplossing voor zowel online merchandising als on-site search, navigatie, productaanbevelingen, advertenties en email aanbevelingen. Doordat alle onderdelen met elkaar in verbinding staan, is de webshop bezoeker verzekerd van een optimale customer experience.

Dit levert het retailers op

Apptus eSales kan voor B2C en B2B organisaties een mooie toevoeging zijn aan het e-commerce platform. Door big data te combineren met machine learning wordt het tonen van producten continu afgestemd op (strategische) doelen als conversie-, omzet- en winstdoelstellingen. De software zorgt ervoor dat het gewenste product, in de juiste context, op het voor de bezoeker ‘perfecte moment’, wordt gepresenteerd. De voorspellende merchandising werkt zelfs bij grote productassortimenten. Retailers die Apptus gebruiken zijn in staat om hun verkoopprestaties sterk te verbeteren.

Apptus Search is een geavanceerde on-site functionaliteit. Zodra een bezoeker een zoekactie uitvoert, worden er direct acties in gang gezet. De aankoopintentie wordt gemeten én beoordeeld en gecombineerd met historisch zoekgedrag. Hierdoor komen de meest relevante producten naar voren tijdens het zoekproces.

De Apptus navigatiefunctie past productcategorieën en diverse facetten dynamisch aan op iedere bezoeker. Zo worden zij begeleid in het zo snel mogelijk vinden van het juiste product.

Productaanbevelingen

Dankzij de Apptus productaanbevelingen wordt de kans groter dat bezoekers het bestelproces afronden en het draagt duidelijk bij aan cross- en upsell. De aanbevelingen worden real-time gegeven en producten worden voorgesteld op basis van de interesse en geschiedenis van unieke bezoekers.

Advertenties

Door middel van on-site advertenties kun je promotionele campagnes inzetten met bijbehorende criteria. Op basis van prestaties als clicks en conversies wordt bepaald hoe vaak de advertentie naar voren komt. Ook is het mogelijk om live banners in te zetten, waarbij op dat moment een selectie wordt gemaakt uit een set relevante producten die ook nog verder gepersonaliseerd kunnen worden.

E-mail aanbevelingen

Apptus e-mail aanbevelingen maken het mogelijk om op basis van unieke gedragsgegevens, productaanbevelingen te sturen in bijvoorbeeld transactionele e-mails of nieuwsbrieven. Om de meest up-to-date set van gepersonaliseerde producten aan te bieden (en geen uitverkochte producten), genereert Apptus de aanbevelingen op het moment dat de gebruiker de e-mail opent. Het inzetten van e-mail aanbevelingen zorgt veelal voor een toename in CTR, conversies en omzet.

Interesse in geautomatiseerde online merchandising?

Onze consultants vertellen graag meer over Apptus, online merchandising of Data Driven Marketing. Neem contact met ons op en ontdek de vele mogelijkheden.