Duurzaam & krachtig partnership sinds 2010
Sinds de opening van de eerste winkel van Dille & Kamille in 1974 inspireert zij mensen om bewust en duurzaam te leven. Dit zie je terug in het gevarieerde assortiment van producten voor huis, tuin en keuken. Niet voor niets bezit Dille & Kamille de internationaal erkende B Corp certificering voor de positieve impact op mens en milieu. Consumenten kunnen met een gerust hart winkelen bij Dille & Kamille, in één van de 45 fysieke winkels of op het unieke e-commerce platform. Waar wij met trots al ruim 13 jaar aan bijdragen.
Start van de digitale transformatie
Dille & Kamille ging in 2010 de samenwerking aan met XSARUS om naast de fysieke winkels ‘online te gaan’ met een webshop. Sindsdien werken we intensief met elkaar samen. Op het eerste e-commerce platform, stroomden de orders al snel binnen. Dille & Kamille groeide met haar ijzersterke branding uit tot een grote omnichannel retailer die internationaal actief is.
Samenwerking met Dille & Kamille door de jaren heen
2010 – Lancering van de webshop in Nederland en België: Nederlands- en Franstalig
2014 – Lancering Franse webshop: www.dille-kamille.fr
2015 – Lancering Duitse webshop: www.dille-kamille.de
2017 – Frontend redesign eerste webshop
2019 – Nieuw e-commerce platform (Magento, later Adobe Commerce)
2021 – Lancering Oostenrijkse webshop: www.dille-kamille.at
2022 – Frontend redesign Adobe Commerce platform
2023 – Lancering Engelstalige webshop: www.dille-kamille.com
Solide Adobe Commerce platform
In 2017 is Dille & Kamille op advies van XSARUS overgegaan op Magento en later Adobe Commerce. De uitgebreide Page-Builder bood veel vrijheid voor contentcreatie en scheduling. Tot op de dag van vandaag is Adobe Commerce de solide basis van de webshop. De grote hoeveelheid bezoekers kan het platform moeiteloos aan; belangrijk voor Dille & Kamille, zeker in de hectische periode rondom de december feestmaand. Ook in de coronatijd toen het bezoek naar de webshop enorm steeg, bewees het platform zich.
Continu optimaliseren
Er wordt continu doorontwikkeld aan het platform van Dille & Kamille, maar ook aan de aangrenzende tools en integraties. De headless checkout zorgt voor een optimaal ingerichte checkout flow, die conversieverhogend werkt. Daarnaast biedt het veel vrijheid in betaalmethodes. Onlangs is naar de betaalservice van Adyen overgegaan. Ook ontwikkelde XSARUS een koppeling tussen Magento en Voyado om het Voyado Customer Data Platform naadloos te integreren. Verder zijn Datatrics en Spotler gekoppeld voor marketing automation, personalisatie en e-mail marketing.
In 2022 werd een nieuw, fris webshopdesign live gezet. Een betere match met de evoluerende huisstijl en de groeiambities van Dille & Kamille. XSARUS ontwikkelde de nieuwe frontend en technische aansluiting op de backend.
Door de jaren heen is Dille & Kamille steeds actiever geworden in andere landen. Met winkels in Duitsland en België en een webshop in maar liefst vier talen. Dit vraagt om aparte orderflows per land/taal, verschillende assortimenten en regelgeving om rekening mee te houden. Complex, maar iets dat in Adobe Commerce uitstekend te regelen is. Het feit dat er rijen bezoekers voor de deur staan als er een nieuwe winkel wordt geopend, getuigt van de populariteit van het merk. Ook buiten onze landsgrenzen.
Omnichannel winkelbeleving
De Dille & Kamille store locator is door heel de webshop verweven. XSARUS zorgde voor de integratie van een order management systeem. Dit heeft de online en offline wisselwerking verder versterkt. Door de geoptimaliseerde Click & Collect flow kunnen bezoekers een voorkeurswinkel selecteren in de ‘Mijn account’ omgeving. Ook wordt de actuele voorraad van de voorkeurswinkel getoond op de PDP, in de winkelwagen en checkout. Een stimulans om een bezoek aan de winkel te brengen en te kiezen voor een ‘groene optie’.
Duurzaam partnership
Door de jarenlange samenwerking kennen we Dille & Kamille door en door. We weten wat ze doen en waar ze voor staan. Een duurzaam partnership waarin we elkaar aanvullen, uitdagingen aanpakken, ideeën bedenken en realiseren. Onze ervaring met Adobe Commerce en hoe je internationaliseert met het platform, komt perfect samen met Dille & Kamille’s kennis van haar markt en doelgroep.
Met elkaar gaan we het e-commerce platform en IT-landschap optimaliseren voor verdere groei. En de totale customer experience versterken. Zodat Dille & Kamille kan blijven bouwen aan duurzame klantrelaties.