Internationale, headless B2C flagshipstore in Magento Open Source
Met fans over de hele wereld is het Nederlandse Love Stories Intimates één van de snelst groeiende namen in de fashionindustrie. Love Stories is sinds de oprichting in 2013 uitgegroeid tot een internationaal lingeriemerk met 14 boetieks in Europa. Het unieke en tikkeltje eigenwijze merk ontwikkelde zelfs een eigen maatvoering en onderscheidt zich met haar producten en het principe van de ‘Perfect Mismatch’.
Digitale partner
Al sinds 2017 ondersteunt XSARUS Love Stories in hun groeiende digitale ambities. Zo is XSARUS verantwoordelijk voor de volledige architectuur van de B2C-webshop en de integraties met externe systemen.
Wat we samen hebben gerealiseerd:
- Headless B2C platform op basis van Magento Open Source (eerder Adobe Commerce platform)
- Koppeling met ACA XPRT Fashion Software voor afstemming ordergegevens, voorraden, klantinformatie, productgegevens en retouren
- Integratie met Microsoft Navision
Rebuild naar headless Magento Open Source platform
Samen met Love Stories hebben we gekeken naar de toekomst van het e-commerce platform. Hoe kunnen zij er nóg meer uithalen? Eerder maakte Love Stories gebruik van Adobe Commerce met voordelen als de B2B-functionaliteten en Page Builder. De benodigde B2B-functionaliteiten kwamen te vervallen door de overgang naar een nieuw platform.
Een headless opzet bleek ook voor Love Stories een uitstekende optie. Dit betekent: een rebuild van Adobe Commerce naar Magento Open Source met Prismic als CMS-systeem. Hierdoor zijn de contentmogelijkheden ongelimiteerd; Love Stories kan content snel live zetten en unieke campagnes uitrollen. En het werkt heel gebruiksvriendelijk, waardoor de leercurve heel laag is. Love Stories kan op deze manier haar contentstrategie en productverhalen tot leven brengen.
Ultieme inspiratie
Het Love Stories e-commerce platform is uniek in haar soort en biedt bezoekers ultieme inspiratie. Het platform is schaalbaar zonder dat er concessies zijn gedaan op het gebied van e-commerce of merkbeleving. Op het gebied van inspirationele content is er veel mogelijk; beeldvullende afbeeldingen, video’s, gifs. Maar ook de vrijheid om over beelden, op willekeurige plaatsen, teksten en buttons te plaatsen, lettertypes en -groottes aan te passen en meer.
Gebouwd op de nieuwste techniek
De nieuwe frontend is gebouwd op de allerlaatste techniek, Nuxt 3. Dit zorgt voor snelheid én veiligheid. Het nieuwe Love Stories platform is in recordtijd gebouwd, in twee opeenvolgende fases:
- Fase 1: nieuwe frontend live gegaan in december 2023. In slechts twee maanden. Er is aan beide kanten snel geschakeld om te zorgen dat het platform live kon in de voor Love Stories belangrijke decembermaand. Love Stories was bereid om bepaalde functionaliteiten, die weinig tot geen invloed hadden op de happy flow van de webshop en conversie, door te schuiven naar fase 2.
- Fase 2: na fase 1 is fase 2 direct van start gegaan. Tijdens deze sprint van drie weken zijn de ontbrekende features ontwikkeld, getest en live gegaan.
In deze fase is ook de XSARUS Merchandiser toegevoegd als nieuw component in het e-commerce landschap. Hierdoor is het team van Love Stories volledig in control over de sortering van hun productoverzichtpagina's. Op basis van tientallen parameters zoals marge, doorloopsnelheid, voorraad en omzet worden productoverzichten dynamisch gesorteerd. Producten kunnen ook worden gepind zodat de échte eyecatchers niet te missen zijn.
Biggest win: flexibiliteit
Al met al is het Love Stories platform een stuk flexibeler geworden. Door headless te gaan heeft Love Stories meer controle over de technische architectuur en kunnen zij sneller inspelen op nieuwe trends of consumentenbehoeften. Er staat een stabiel, flexibel en creatief e-commerce platform dat Love Stories in staat stelt om haar internationale strategie en ambities werkelijkheid te laten worden.