Migratie van Magento naar Adobe en conversiestijging 12,8%

Sfeer.nl
Sfeer

Sfeer.nl is een innovatief online concept met een uitstekende kijk op de woonwensen van vandaag. De trendsetter in meubels en woonaccessoires heeft in ruim 5 jaar tijd, door persoonlijk advies en goed voorraadbeheer, een stevige plek veroverd op het gebied van industrieel wonen. Naast een webshop heeft Sfeer.nl fysieke winkels in Assen en Zwolle waar de consument echt ‘de sfeer kan proeven’.

De samenwerking tussen Sfeer.nl en XSARUS is al tijden van kracht. Waar een aantal jaren terug de vraag ontstond of XSARUS de webshop kon rebuilden naar Magento Open Source, is inmiddels een volgende stap gezet in de samenwerking. Namelijk de migratie van Sfeer.nl van Magento Open Source naar Adobe Commerce Cloud. Een stap die op alle fronten merkbare verbeteringen oplevert.

Groeien door te inspireren

Sfeer.nl is klaar voor een volgende sprong vooruit; een platform dat meegroeit in de ambities. En de wens om de focus op omzetgroei te verleggen naar focus op het inspireren van klanten. Met bijbehorende uitdagingen als ‘Hoe kunnen wij onze klanten op inspiratievlak beter bedienen?’ en ‘Hoe creëren we een loyaal klantenbestand?'

Het nieuwe platform is snel, stabiel en overzichtelijk. Een stevig fundament dat future proof is!
Bjorn Venema, Eigenaar Sfeer.nl
Sfeer.nl
Sfeer.nl

Van Magento Open Source naar Adobe Commerce Cloud

De migratie naar Adobe Commerce Cloud bleek een passende, toekomstbestendige oplossing. Adobe Commerce is uitgebreider en biedt standaardopties die binnen Magento Open Source niet beschikbaar zijn. Om over te gaan waren er zowel op het domein van content als infrastructuur migraties nodig. Maar het resultaat, na een intensief traject van slechts drie maanden, mag er zijn.

Voordelen Adobe Commerce Cloud

Door de implementatie van de Page Builder zijn er eindeloze contentcreatie mogelijkheden. Het is eenvoudig om content te creëren en segmentatie en personalisatie toe te passen. Dit is gunstig voor de gewenste inspiratiefocus van Sfeer.nl. Het groeiend aantal producten kan in het nieuwe platform goed onderhouden worden en middels regels is het koppelen van cross-sell, up-sell en related products vereenvoudigd. Dit bespaart tijd.

Door de keuze voor het Adobe Commerce Cloud AWS pakket wordt de infrastructuur beheerd door Adobe. Grote aantallen bezoekers worden goed gemanaged zonder in te leveren op performance. De snelheid, stabiliteit, veiligheid en schaalbaarheid is dan ook sterk vooruitgegaan.

Sfeer.nl
Sfeer.nl
Adobe Commerce is het fundament voor de schaalvergroting van Sfeer.nl. Samen met de koppelingen met onze backoffice, WMS-systeem en klantenservicetool is Sfeer.nl klaar om verder te groeien in zowel de online- als offline markt.
Bjorn Venema, Eigenaar Sfeer.nl

Optimalisatie van productdetailpagina’s

De inspiratiefocus is door middel van digital marketing en data & intelligence verder geoptimaliseerd. Inzicht creëren in data en hierop inspelen met als doel: bezoekers een optimale gebruikservaring te bieden en het aantal loyale klanten te vergroten.

De productdetailpagina’s op de webshop vormden een knelpunt. Waarom verlaten bezoekers de productdetailpagina? Door middel van data-analyse is gezocht naar de oorzaak. Welke devices worden het meest gebruikt om de webshop te benaderen? Dit was helder: via mobiel. Deze informatie is aangevuld met de prestaties vanuit verschillende kanalen. Het verlaten van de productdetailpagina bleek een overkoepelend issue te zijn op alle devices. Met behulp van de tool Hotjar heeft XSARUS een on-page survey opgezet. Op de productdetailpagina’s verscheen een pop-up met de vraag: ‘Is de productinformatie op de productpagina’s voldoende?’ Uit honderden reacties van consumenten werd duidelijk dat een kwart van de respondenten deze vraag met nee beantwoordde. De waaromvraag resulteerde in waardevolle informatie.

De consument liep aan tegen onvolledige productinformatie. Onduidelijke productafmetingen, garantievoorwaarden en het ontbreken van detailfoto’s. Tijd voor de XSARUS’ UX & conversie specialisten om dit te optimaliseren:

  1. Productfoto’s met afmetingen toevoegen
    Door productfoto’s inclusief alle afmetingen is in één oogopslag tot in de details duidelijk wat de consument kan verwachten.
  2. Uitgebreide technische specificaties weergeven
    De technische specificaties van de producten is uitgebreid met een uitvoerige maatvoering, waaronder de draagkracht van producten.
Stijging add-to-cart ratio & conversieratio

Na het doorvoeren van de verbeteringen, werd het resultaat al snel zichtbaar. Eerder is ervoor gezorgd dat de webpagina’s functioneel goed in elkaar zitten. Door kwantitatieve data en kwalitatieve data als gebruikersfeedback te combineren, wordt de inhoud van de pagina’s steeds relevanter voor bezoekers en worden zij beter begeleid en overtuigd binnen het oriëntatieproces.

0
Add-to-cart ratio
0
Conversieratio

Succesvolle samenwerking blijft actief

Sfeer.nl gaat blijvend investeren in het e-commerce platform en hierin is XSARUS als partner onmisbaar. Om het beste uit het platform te halen, wordt er continu geoptimaliseerd op digital marketing gebied en wordt data slim ingezet. Bezoekers een maximale gebruikservaring bieden, conversie verhogen en het aantal loyale klanten vergroten zijn uitdagingen die XSARUS en Sfeer.nl met elkaar blijven aangaan.