Eén platform voor drie formules

Sissy-Boy
Sissy-Boy header

Sissy-Boy is een uniek mode- en lifestylemerk met meer dan 40 winkels in de Benelux. Sissy-Boy is een merk met Nederlandse roots en een mondiale levenshouding. Een merk met een verhaal. En dit verhaal gaat, naast kleding, ook over eten, drinken, verzorging, styling en meer. Toen Sissy-Boy in 2019 failliet werd verklaard was het de Termeer Groep (bekend van merken als Sacha en Manfield), die Sissy-Boy opnam in de Termeer familie.

De uitdaging: Sissy-Boy zo snel mogelijk weer online

Na de doorstart kon via de bestaande webshop van Sissy-Boy de zogenaamde Homeland collectie (meubelen) wel verkocht blijven worden, omdat die collectie via dropshipment uitgeleverd kon worden. Uiteraard was de wens om zo snel mogelijk weer online te zijn met de volledige Sissy-Boy collectie. Sissy-Boy legde de vraag om een nieuwe inspirerende webshop -met het totale aanbod én Sissy-Boy gevoel- bij XSARUS neer. Doelstelling: het genereren van verkopen en het bieden van inspiratie.

We zijn zeer tevreden met het resultaat. Erg fijn dat Sacha, Manfield en Sissy-Boy nu alle drie in het TableTop platform ondergebracht zijn. Dit werkt enorm efficiënt, niet alleen voor het beheer en onderhoud van de webshop, maar ook voor de klantenservice en het uitleveren van pakketten in het magazijn. Ondanks dat we een groot deel van het project niet bij XSARUS op kantoor konden samenwerken door de Corona-crisis, bleef de samenwerking erg goed lopen en is het project meer dan geslaagd!
Anouk Nelissen, Marketing en E-commerce Manager bij Termeer Groep
Sissy-Boy
Sissy-Boy

Eén platform voor drie formules

Binnen de Termeer Groep is de afgelopen jaren samen met XSARUS hard gewerkt en doorontwikkeld aan een stabiel en compleet IT-landschap op basis van TableTop. Een logische keuze dus om Sissy-Boy hieraan toe te voegen en zo gebruik te kunnen maken van reeds bestaande integraties en functionaliteiten. Om het zo efficiënt mogelijk aan te pakken en tegelijkertijd de merkeigenschappen van Sissy-Boy in het oog te houden, is een nieuwe storefront ontwikkeld bovenop het bestaande TableTop e-commerceplatform van Sacha en Manfield. Daarbij is Sissy-Boy in alle backendsystemen en processen als nieuwe entiteit toegevoegd. De bestaande inriver PIM software is ook gekoppeld aan het TableTop platform. Daarvoor zijn enkele datamodelwijzigingen in inriver aangebracht, zonder dat de totale omgeving, waarin dus ook Sacha en Manfield geïmplementeerd zijn, in het geding kwam.

Sissy-Boy profiteert daarmee van de investeringen die zijn gedaan bij de zusterbedrijven; zowel op conversieniveau als op ingerichte efficiency oplossingen. Daarnaast levert het voor het e-commerceteam van de Termeer Groep het bijkomende voordeel op dat er geen nieuwe systemen aangeleerd hoeven te worden.

Sissy-Boy screenshot
Sissy-Boy sfeerbeeld

Benutten van schaalvoordelen

Dankzij de aansluiting op het platform van Sacha en Manfield, benut de Termeer Groep nu optimaal de schaalvoordelen van het bestaande IT-landschap. Content management, product information management (inriver), customer data management, order management en warehouse management; Sissy-Boy is binnen afzienbare tijd volledig en zeer compleet aangesloten op alle bestaande processen. Het team maakt nu dus gebruik van één centrale Product Information (PIM) oplossing (inriver), één commerceplatform voor Order Management en CMS (TableTop) en één warehouse management systeem.

Het resultaat is een nieuwe inspirerende webshop die het Sissy-Boy gevoel uitstraalt. Dankzij de goede samenwerking met het team van Sissy-Boy kan de doelgroep weer de volledige Sissy-Boy collectie online kopen. Dat werd meteen gemerkt, al direct na livegang was er een enorme stijging in het verkeer en conversieratio zichtbaar. De consument is Sissy-Boy zeker niet vergeten!