Concept & Design

Naast een goed design is gebruiksvriendelijkheid, effectiviteit en relevantie van een webshop een belangrijke sleutel tot succes.

Een goede webshop valt of staat met de juiste look and feel. We hebben het dan niet alleen over ‘hoe ziet het eruit’. Het gevoel moet kloppen. Het moet passen bij het merk, aansluiten op uw andere (off- en online) uitingen én nog belangrijker: aansluiten op de behoeften van uw doelgroep. Naast een goed design is daarom de gebruiksvriendelijkheid, effectiviteit en relevantie van een webshop een belangrijke sleutel tot succes.

User Research

Voordat we aan slag gaan met de online conceptontwikkeling, doorgronden we de bestaande kernwaarden en identiteit. We doen uitgebreid onderzoek waarbij we zoeken naar antwoorden op vragen als: waar heeft uw (potentiële) klant behoefte aan? Hoe kunnen we online het beste aansluiten op die behoefte? Wat zijn de beweegredenen en uitdagingen bij de online productaankoop?

Om een webshop succesvol te maken is het cruciaal om de perspectieven van álle betrokkenen te kennen.

Customer Journey en Persona’s

Op basis van onder andere data analyses, klikgedrag en interviews of enquêtes, stellen we persona’s op en brengen we de customer journey in kaart zodat we de klant én de behoefte van de klant inzichtelijk kunnen maken. Anderzijds kunnen we hierbij eventuele knelpunten signaleren binnen de huidige webshop en de uitdagingen die (potentiële) klanten ervaren bij het zoeken naar, en kopen van uw producten.

Merkidentiteit

Naast de inzichten uit user research, is de bestaande merkidentiteit met bijbehorende style guide een belangrijk vertrekpunt voor onze designers. Is er nog geen (nieuwe) merkidentiteit opgesteld? In overleg bepalen we of we zelf aan de slag gaan of dat hulp gewenst is van een gespecialiseerd merkbureau.

Als de merkidentiteit bekend is, vertalen wij dit, samen met de bevindingen uit de research fase, door naar de beste online user experience.

In wekelijkse sessies is in verschillende iteraties toegewerkt naar een nieuw passend design. Het visuele en interactieve design is daarom bijna een coproductie te noemen. Alleen door diverse disciplines zo nauw te laten samenwerken kan er naar een optimaal resultaat toegewerkt worden.

Design

Na uitvoerig onderzoek start de designfase. In deze fase wordt er, vanuit een mobile first gedachte, een optimale gebruikerservaring gecreëerd in de vorm van wireframes en user-interface designs. Met behulp van brainstormsessies en de eerste visuele schetsen, wordt al dan niet in co-creatie gewerkt aan oplossingsrichtingen. De uitkomst is een visueel concept, in meerdere schermen, voor zowel mobiel als desktop.

Toegevoegde waarde XSARUS

We bekijken het totaalplaatje altijd vanuit de Customer Journey: hoe gaat uw klant de vernieuwde webshop beleven? Is deze herkenbaar, voldoende prikkelend en overtuigend? Op welke manier wordt de hoogste conversie gerealiseerd? Met meer dan 20 jaar e-commerce ervaring, honderden A/B-testen, vele interviews en enquêtes, weten we inmiddels wat wel en niet werkt. Dankzij de nauwe samenwerking van onze inhouse designers met ons Data Driven Marketing team, kunnen we niet alleen mooie plaatjes maken, maar zorgen we ervoor dat u op basis van data, op elk moment van de customer journey relevant bent voor uw (potentiële) klant.

Benieuwd naar ons werk? Bekijk onze klantcases.

Data Driven Marketing

Zodra uw nieuwe webshop online gaat, bieden we inzicht in hoe de webshop presteert en hoe bezoekers zich door de nieuwe webshop bewegen. Op basis van deze inzichten kunnen we snel kansen signaleren. Zo zorgen we ervoor dat uw nieuwe webshop continu geoptimaliseerd kan worden. Alles wat nodig is om een betere en relevantere shopervaring te bieden aan uw (potentiële) klanten!

Lees meer over onze Data Driven Marketing aanpak en Digital Marketing specialisaties.

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.