Meten is weten. Vrijwel elke organisatie heeft focus op data-analyse. Maar overzicht creëren door data samen te brengen is minstens zo belangrijk. In de praktijk wordt veel tijd verloren aan data samenbrengen en handmatig visualiseren.

Wij kunnen je helpen met data visualisatie via geautomatiseerde BI-dashboards. Met een overzichtelijke presentatie gaat data pas écht leven. Daarmee ontdek je trends en correlaties en wordt data een praatstuk voor al je stakeholders. Daarnaast zorgt het voor tijdswinst omdat data vanuit één bron wordt samengebracht en daarmee snel inzichtelijk is.

William
Zie jij wat de data jou wil vertellen?
Laat data spreken voor slimme en gefundeerde beslissingen

Alle data visueel in één overzicht

Data-inzichten zijn cruciaal voor e-commerce bedrijven. Een actueel beeld van de belangrijkste metrics zoals verkopen, acquisitie, bezoekersstromen, customer lifetime value, orderverwerking en retouren zijn essentieel om klantgedrag te begrijpen. Hiermee kun je sturing geven, klantbeleving verbeteren en verkoop verhogen. Veel van deze data is versnipperd aanwezig in verschillende systemen. Daardoor is het niet altijd eenvoudig om een actueel overzicht te hebben van de data die je nú nodig hebt. Een systeem om al die data bij elkaar te brengen is een must.

Op basis van de verzamelde data kan XSARUS voor jouw organisatie dashboards maken die onmiddellijk de stand van zaken van jouw KPI’s weergeven. Zo weet je onmiddellijk of je op koers bent om jouw doelen te behalen. En waar kansen liggen!

Samen werken aan datagedreven groei

We werken graag met jou samen vanuit een datagedreven aanpak die we stap voor stap verder uitbouwen:

  • Adviestraject
  • Opstellen doelen en KPI's
  • Platform implementatie
  • Uitvoering op basis van KPI's
  • Monitoren en bijsturen

Omdat data helpt met het verbeteren van besluitvorming, efficiency, innovatie en klant- en medewerkerservaringen, zorgen we dat gebruikers getraind worden in het hanteren van de rapporten in het BI-platform. Zo leert iedere gebruiker om data te lezen, verkennen en begrijpen zodat het op de juiste manier ingezet wordt.

Aandachtsgebieden

Tijdens de samenwerking ligt de focus in het begin vaak op één of meerdere aandachtsgebieden waar we data slim op inzetten. Daar komen actionable resultaten uit, waarna de meerwaarde van datagedreven werken zichtbaar wordt. Hebben we de data actionable en inzichtelijk en jou hiermee veel (terugkerend) handwerk bespaard? Dan kunnen we altijd nieuwe deelgebieden toevoegen.