In de continu veranderende wereld van e-commerce heb je een effectieve digitale marketing strategie nodig om de online klantreis zo optimaal mogelijk te maken. Door de onverminderde toename van online shopping en technische ontwikkelingen in de markt is het belangrijker dan ooit om jouw producten te laten opvallen. Met inzet van de juiste middelen.

Een goede strategie bepalen

Het digital marketing domein wordt steeds groter en complexer. Overweldigend? We kunnen samen met jou een strategie bepalen om verder te groeien en waardevolle resultaten te bereiken. Daarbij maak je gebruik van 24 jaar kennis en ervaring binnen e-commerce, digital marketing, data en techniek. We adviseren de juiste mix van middelen en kanalen. Jouw marketing landschap wordt in kaart gebracht en je krijgt advies over marketing tooling en data inrichting. Onze creatieve online marketeers vullen dit aan met campagnes en optimalisaties. Die impact hebben. Samen werken we toe naar het gewenste resultaat en zetten daarvoor de nodige digital marketing specialisaties in.

Arjo
Gaan voor maximaal rendement?
Bepaal de juiste digital marketing strategie

Jouw klant bereiken met de juiste middelen

Eén van de eerste stappen in het creëren van een digitale marketing strategie is het definiëren van jouw doelgroep. Wie zijn jouw klanten? Welke interesses hebben ze? Welk (koop)gedrag hebben ze? Deze inzichten zullen je helpen om de meest geschikte kanalen te vinden om jouw merk en producten of diensten te promoten.

De inzet van betaalde (zoek)advertenties kan effectief zijn om potentiële klanten te bereiken als zij actief op zoek zijn naar specifieke producten of diensten. Door gericht te adverteren op bepaalde zoekwoorden, kun je potentiële klanten op een slimme manier naar jouw webshop leiden. Wellicht is social media een belangrijk middel voor jou. Door te adverteren en actief te zijn op de social media platforms waar jouw doelgroep actief is, kun je een online community opbouwen.

Door e-mailmarketing en marketing automation effectief in te zetten kun je de kans op klantloyaliteit vergroten. En zorgen dat klanten terugkeren voor een herhaalaankoop. Denk aan gepersonaliseerde e-mails, waarbij je nieuwe producten of speciale aanbiedingen onder de aandacht brengt.

Continu monitoren en bijsturen

De prestaties van jouw digital marketing strategie moet je blijven monitoren en bijsturen. Door te kijken naar belangrijke statistieken zoals websiteverkeer, conversieratio's en klanttevredenheid, kun je zien wat werkt en wat niet. Om vervolgens jouw strategie hierop aan te passen voor een beter resultaat. We sparren ook graag met je over de juiste data-strategie en tooling.