Nieuwe frontend en geoptimaliseerde Click & Collect flow voor Dille & Kamille
De afgelopen maanden hebben we samen met Dille & Kamille gewerkt aan het online brengen van een nieuw, fris webshopdesign. XSARUS ontwikkelde de frontend en realiseerde de technische ontsluiting op de backend. De nieuwe frontend was tegelijk een mooie aanleiding om de bestaande Click & Collect flow te optimaliseren.
Nieuw design voor online winkels Dille & Kamille
Het vorige design van de webshops van Dille & Kamille deed al zo’n 5 jaar trouwe dienst. Uiteraard stond Dille & Kamille in die vijf jaar niet stil, in tegendeel; de huisstijl evalueerde en noodzakelijke Click & Collect functionaliteiten (vanwege corona) werden toegevoegd aan de webshops. De aanpassingen in de huisstijl en de verdere groeiambities waren aanleiding voor Dille & Kamille om opdracht te geven voor het ontwikkelen van een nieuw design. Bureau 3110 uit Rotterdam nam de vormgeving voor zijn rekening en XSARUS ontwikkelde op basis daarvan de frontend. Vervolgens werd ook de Click & Collect flow sterk geoptimaliseerd.
Inzicht voorraad in voorkeurswinkel
De Click & Collect flow is verbeterd voor zowel ingelogde als niet-ingelogde klanten van Dille & Kamille. Is een klant ingelogd, dan kan deze in de ‘Mijn Account’ omgeving een voorkeurswinkel selecteren en opslaan die bij elk (volgend) online winkelbezoek wordt onthouden. Voordeel van deze selectie is dat de klant real-time inzicht in de voorraad van de gekozen winkel krijgt. Zo is op de productdetailpagina’s direct inzichtelijk of een gekozen product op voorraad is in de voorkeurswinkel, alsmede in de winkelwagen. Ook in de checkout wordt bij kiezen voor de optie ‘zelf afhalen’, de voorkeurswinkel (met actuele voorraad informatie) getoond.
Is een klant niet ingelogd, of is er nog geen voorkeurswinkel geselecteerd, dan kan op elk gewenst moment in de online journey een winkel gekozen worden. Vanaf het moment dat de keuze gemaakt is, wordt deze onthouden en eveneens getoond op de verschillende pagina’s, inclusief voorraadinformatie.
Door real-time inzicht te geven in de voorraad van alle winkels van Dille & Kamille in Nederland, België en Duitsland, weet een klant precies waar hij aan toe is. Hiermee wordt het bezoeken aan een Dille & Kamille winkel gestimuleerd door het zelf kunnen ophalen van de bestelling. Een mooie toevoeging voor een nóg betere customer journey.