Durlinger gaat customer experience optimaliseren met Voyado
De samenwerking tussen Durlinger Shoetime Group (DSG) en XSARUS gaat een nieuwe fase in waarin Digital Marketing en klantdata een essentiële rol spelen. DSG streeft naar het creëren van unified commerce tussen de fysieke winkels en het toenemende online verkeer op de schoenenwebshops. De klantdata tussen de verschillende systemen als ERP, ESP en het Magento e-commerce platform moet beter gesynchroniseerd worden. Bovendien is de ambitie om persoonlijke klantrelaties op te bouwen, waarvoor Customer Experience Platform Voyado de perfecte tool is.
Eerdere succesvolle samenwerking
XSARUS heeft eerder de verschillende Magento 2 schoenenwebshops binnen de Durlinger Shoetime Groep geoptimaliseerd. Hiermee is een stabiele basis neergezet voor de volgende digitale stap. Met Voyado ligt het opbouwen van een loyaal klantenbestand DSG aan de voeten.
Waarom Voyado?
Op dit moment is er voor DSG winst te behalen bij de klantregistratie, het ontbreekt nog aan een correct en volledig beeld van de klant. Hiervoor zijn goede processen en systemen nodig om er zeker van te zijn dat de juiste informatie wordt opgeslagen.
Customer Experience Platform Voyado is dé oplossing. In eerste instantie was DSG op zoek naar een Customer Data Platform en een mailing- en loyaliteitstool. Al snel werd duidelijk dat Voyado nog meer te bieden heeft. Functionaliteiten als Insights, Marketing Automation en AI Predictions in combinatie met gebruiksvriendelijkheid, stellen DSG in staat om klanten op persoonlijk niveau te bedienen en op een effectieve manier met hen te communiceren.
DSG verwacht door de implementatie van Voyado enerzijds een optimaal werkende klantdatastroom te ontwikkelen en anderzijds meer commerciële kansen te benutten op basis van deze klantdata.
Doel voor de toekomst
Door het opzetten van een nieuwe klantcontactstrategie met behulp van Voyado, hoopt DSG zich als schoenenformule meer te kunnen onderscheiden in de markt en haar omnichannel ambities te verwezenlijken.