Efficiënt informatie delen met Akeneo Shared Catalogs

Charlotte Groenendijk
Charlotte Groenendijk
Marketeer
25 juli 2021

Het Product Information Management (PIM)-systeem van onze partner Akeneo beschikt over de Shared Catalogs module. Dankzij deze functionaliteit die beschikbaar is binnen de Enterprise Edition, wordt het delen van productcatalogi vereenvoudigd en versneld. En ook de samenwerking met externe en interne stakeholders wordt verbeterd.

De meest recente productinformatie die beschikbaar is in het Akeneo PIM-systeem, kan gedeeld worden via een beveiligd portaal. Zo hebben stakeholders op ieder gevraagd moment toegang tot de informatie die zij nodig hebben. Kortom: het delen van productcatalogi is niet langer een bottleneck.

Vereenvoudigd proces voor het delen van informatie

Shared Catalogs versimpelt bestaande workflows die worden gehanteerd voor het delen van productinformatie. Het aanmaken van verschillende bestanden voor iedere distributeur of retailer is zeer arbeidsintensief. Handmatige en verouderde processen worden dankzij Shared Catalogs geschrapt. Teams zijn zelf in staat om productcatalogi te creëren, te delen en te beheren met enkele klikken op de knop en rechtstreeks vanuit de Akeneo PIM gebruikersinterface.

De juiste gegevens op het juiste moment

De Shared Catalogs module biedt on-demand en beveiligde toegang tot relevante en up-to-date productinformatie voor uw distributeurs, retailers of interne teams als Sales en klantenservice. Zij kunnen autonomer te werk gaan tijdens het browsen, zoeken, bekijken en downloaden van de benodigde productgegevens. Het voordeel is dat gedeelde catalogi automatisch worden gesynchroniseerd met de meest recente productinformatie uit het Akeneo PIM-systeem.

Akeneo Shared Catalogs

Bedrijfsgroei stimuleren

Het automatiseren en vereenvoudigen van het proces rondom productcatalogi, betekent dat teams zich meer kunnen richten op strategische activiteiten. Handmatige verzoeken voor productgegevens zijn niet langer aan de orde. Tijd wordt efficiënter besteed, de productiviteit neemt toe en het komt de relatie met alle stakeholders ten goede. Aangezien alle personen die in relatie staan tot de klant beter geïnformeerd zijn, zal ook de klanttevredenheid verbeteren.