Inspireer je doelgroep met Shop the Look
Als multibrand retailer wil je, naast het tonen van je producten, je klanten inspireren met mooie combinaties. Wanneer je (een) fysieke winkel(s) hebt, kun je deze combinaties hier tonen. In de webshop moet je dat op een andere manier doen. Dit kan met de Shop the Look functionaliteit. Hiermee kun je webshopbezoekers diverse combinaties laten zien en hen inspireren om kleding te combineren, bijvoorbeeld per seizoen of type look.
Bron van inspiratie
Tijdens een bezoek aan je webshop zoeken consumenten meestal naar specifieke items en nemen ze niet de tijd om jouw webshop uit te pluizen. Met de Shop the Look functionaliteit combineer je het beste van twee werelden: de consument ziet het item dat hij/zij zoekt en wordt meteen geïnspireerd hoe te combineren met andere kleding die je aanbiedt. Veel mensen vinden het lastig om items met elkaar te combineren en de Shop the Look helpt hen hierbij. Daarnaast kun je laten zien dat je een jurk op verschillende wijzen kunt stylen. Zowel klassiek als modern. En daarmee spreek je meer mensen aan. Op basis van de afbeelding wordt vervolgens hopelijk de gehele outfit besteld.
Door het inzetten van Shop the Look maak je het bezoekers eenvoudiger om een aankoopbeslissing te maken en het heeft een positieve invloed op de gemiddelde orderwaarde. Je brengt items onder de aandacht, die de bezoeker misschien anders niet zou overwegen.
Shop the Look in de praktijk
XSARUS ontwikkelde Shop the Look, omdat de standaardfunctionaliteit niet voldeed aan de wensen. Deze maatwerkoptie draait nu succesvol op Shopware bij klanten als Norah, Bomont, Jeans Inn, Sacha en Schijvens Mode. Zo zie je op norah.eu een inspiratiepagina vol met outfits. Klik je op zo’n look, dan zie je meteen welke items het model aan heeft. Vervolgens heb je in twee klikken de juiste maat gekozen en zit het kledingstuk in je winkelwagentje. Op deze manier biedt Norah haar klanten extra inspiratie.
Naast de inspiratiepagina laat norah.eu ook op een productpagina zien hoe je een product kunt combineren. Doordat artikelen binnen de looks aan elkaar gekoppeld zijn, komen de juiste producten samen bij de Shop the Look onderaan de pagina. Een boost voor de cross-sell. Op deze manieren wordt je klant ook geïnspireerd buiten de inspiratiepagina. Meer weten? Lees hier de volledige Norah klantcase.
Handige features
Naast het showen van de outfits heeft Shop the Look ook nog andere handige features. Zo kun je bij Bomont selecteren op gelegenheid en de lengte en maten van het model erbij vermelden zodat de consument kan inschatten welke maat hij/zij zelf nodig heeft.
Kies wat bij jouw organisatie past
Shop the Look is dus op verschillende manieren toe te passen. Kies de manier die het beste bij jouw webshop en je klanten past. Staat persoonlijke aandacht met stip op 1? Dan is een zogenaamde CDP-integratie voor jou waarschijnlijk dé oplossing. Hiermee is het mogelijk om looks te personaliseren op basis van eerder klikgedrag. Wil je op basis van gekoppelde artikelen relevante bijpassende looks tonen op een product detailpagina? Dat kan met een PDP-integratie. De Shop the Looks worden overigens altijd automatisch offline gehaald zodra één, meerdere of gangbare maten van de artikelen zijn uitverkocht.