Internationale groei realiseren met Shopware

Stan Hoogerwerf
Stan Hoogerwerf
Implementatie Consultant
31 oktober 2024

Wil je jouw e-commerceactiviteiten internationaal uitbreiden? In dit artikel ontdek je hoe Shopware je ondersteunt bij een succesvolle internationaliseringsstrategie. Of je nu nieuwe markten wilt aanboren of je bestaande internationale aanwezigheid wilt versterken, Shopware biedt flexibele oplossingen die aansluiten op de ambities van jouw organisatie.

Eén platform, meerdere verkoopkanalen

Shopware biedt de mogelijkheid om binnen één e-commerce omgeving meerdere verkoopkanalen aan te maken, afgestemd op de landen waarin je actief bent. Of het nu gaat om eigen webshops of om datafeeds waarmee productinformatie doorgezet wordt naar verkoopplatformen als Amazon of bol.com. Voor ieder kanaal stel je eenvoudig lokale valuta, betaalmethodes en verzendopties in, zodat ieder kanaal perfect afgestemd is op de lokale markt.

Shopware verkoopkanalen

Meertaligheid en lokalisatie

Je wilt je e-commerce platform afstemmen op de taal en gewoonten van je doelgroep. Binnen Shopware kun je meertalige productbeschrijvingen inregelen, verschillende prijsstrategieën hanteren en content lokaliseren. Dankzij ingebouwde taalpakketten worden standaardteksten automatisch vertaald in meer dan 25 talen. Zo kun je moeiteloos uitbreiden naar nieuwe markten.

Betaalmethodes afgestemd op lokale voorkeuren

Het is belangrijk om de betaalmethodes aan te passen aan de lokale voorkeuren. Wat in het ene land een gangbare betaaloptie is, hoeft niet voor een ander land te gelden. Via je payment service provider kun je eenvoudig betaalmethodes per land integreren binnen Shopware. Per verkoopkanaal stel je de specifieke betaalopties in en bepaal je welke methode standaard geselecteerd moet worden. Dit garandeert een vloeiend aankoopproces, waar jouw klanten zich ook bevinden.

Shopware betaalmethodes

Internationale verzending en logistiek

Shopware ondersteunt meerdere verzendmethodes, zo kun je de meest gebruikte methode per land aanbieden bijvoorbeeld PostNL voor Nederlandse klanten en BPost in België. Het instellen van verzendtarieven op basis van bestemming, pakketgrootte of gewicht is eenvoudig te configureren. Ook is het mogelijk om per regio gratis verzending aan te bieden boven een bepaald aankoopbedrag. Deze instellingen pas je per saleskanaal aan.

Shopware verzendmethodes

Geavanceerde prijs- en promotieinstellingen

Met behulp van de Shopware Rule Builder zet je gerichte promoties in voor specifieke regio’s, productcategorieën of klantsegmenten. Zo kun je marketingcampagnes per verkoopkanaal aanpassen aan de behoeften van verschillende markten.

Efficiënt contentbeheer

Shopware biedt naadloze integraties met PIM-systemen, zodat je productinformatie efficiënt kunt beheren en verrijken. Dankzij de AI Co-pilot vertaal je productteksten snel en gemakkelijk, zodat je content altijd perfect aansluit bij de klantbehoefte per land.