Schulte Herenmode rebuild naar headless Magento platform
Schulte Herenmode is al sinds 1927 een begrip op het gebied van stijlvolle herenmode en heeft een sterke regionale binding in de bollenstreek dankzij de fysieke winkels en sinds 10 jaar ook een stevige online zichtbaarheid. De webshops schulteherenmode.nl, spieringsherenmode.nl en overhemdenonline.nl bevatten uitgebreide collecties merkkleding- en accessoires.
Door technische overwegingen en groeiende ambities is de wens ontstaan voor het rebuilden van de bestaande webshops. Schulte streeft naar een optimale online presentatie van de drie labels en een goede, persoonlijke begeleiding van de consument tijdens het aankoopproces. XSARUS gaat samen met Schulte deze online ambities naar het volgende niveau brengen. Een actieve samenwerking van bijna een decennium lang geeft Schulte het vertrouwen om ook dit project weer met XSARUS op te pakken.
Keuze voor een headless Magento platform
Na een nauwkeurige afweging van de opties voor een nieuw e-commerce platform, bleek een headless Magento opzet de beste keuze te zijn voor Schulte. De combinatie van Magento Open Source als e-commerce basis en het SaaS-product Prismic als CMS, zorgt voor veel e-commerce én content functionaliteiten. Maar zeker ook flexibiliteit en schaalbaarheid. Er worden drie eigentijdse headless storeviews gebouwd voor de verschillende labels (Schulte, Spierings en Overhemdenonline.nl), met ieder een eigen look-and-feel. Daarnaast zullen er aanvullende plug-ins worden geïnstalleerd, zoals de XSARUS SEO module, check-out en store locator.
Customer Data Platform Squeezely
Customer Data Platform Spotler Activate (voorheen Squeezely) wordt een belangrijke toevoeging aan de Magento/Prismic opstelling. Met de komst van Squeezely kunnen diverse marketingkanalen gekoppeld worden en is Schulte straks in staat om in te spelen op bezoekers- en klikgedrag. Hierdoor wordt de content relevanter, wat resulteert in een persoonlijke customer experience.