Van Tilburg Mode & Sport kiest voor SCAYLE en XSARUS
Familiebedrijf Van Tilburg Mode & Sport is al ruim 70 jaar een begrip in de fashionbranche en de grootste zelfstandige modewinkel van Nederland. Waar een bezoek aan de winkel een ware beleving is zodra je binnenstapt. Van Tilburg Mode heeft daarnaast al jaren een succesvolle webshop waar een substantieel deel van de omzet wordt gerealiseerd. De modezaak heeft dan ook veel omnichannel klanten.
De shopervaring die Van Tilburg Mode zo uniek maakt, wordt online verder versterkt op een gloednieuw e-commerce platform. Wat hiervoor nodig is? State-of-the-art technologie en een partnership om op te bouwen. Van Tilburg Mode, SCAYLE en XSARUS slaan hiervoor de handen ineen.
Onderscheidend vermogen versterken
Naast een indrukwekkend aanbod van maar liefst 1000 merken in mode- en sportproducten voor dames, heren en kinderen, onderscheidt Van Tilburg Mode zich bovenal door persoonlijke aandacht en service. Van Tilburg Mode doet er alles aan om de wens van de klant in vervulling te laten gaan. Van uitgebreid maat-, kleur-, of merkadvies tot kleding op maat laten maken in het eigen atelier.
Waar de wens voor een nieuw platform vandaan komt? Van Tilburg Mode is het huidige platform, dat dateert van 2014, ontgroeid. Dit maakt het lastig om mee te gaan in het tempo waarin de markt zich ontwikkelt. Door te kiezen voor SCAYLE als e-commerce technologie, is Van Tilburg Mode in staat om innovatief te zijn en in te spelen op nieuwe tools en technieken. Bovenal wordt de persoonlijke benadering voor de bezoekers straks duidelijk voelbaar op het nieuwe platform. En zo een verlengde van de unieke offline ervaring. De huidige online shopping conventies en stabiele groei die Van Tilburg Mode al jaren doormaakt, spelen mee in de keuze voor het nieuwe platform. Met de wens om de kwaliteit hiervan online verder te verbeteren en verder op te schalen in de toekomst.
Wat SCAYLE-technologie waarmaakt
SCAYLE is de B2B-divisie van ABOUT YOU Holding SE en de motor achter de gelijknamige Duitse online modewinkel. Wat SCAYLE heeft bewezen? Dat deze technologie zelfs een miljardenomzet aankan. De SaaS-oplossing is sinds 2017 ook breder beschikbaar gesteld. In Europa worden inmiddels 100 platforms van grote retailers en brands in het enterprise segment aangestuurd door SCAYLE. Zoals Tom Tailor, s.Oliver, Marc O’Polo, Deichmann Group, Fielmann en FC Bayern.
Binnen het platform worden diverse e-commerce functionaliteiten aangeboden, waaronder Product Information Management, search & navigation en order management, met daarnaast aanvullende diensten als online marketing, van data-driven performance marketing tot influencer marketing. SCAYLE biedt ondersteuning voor diverse B2C-sectoren; de specifieke fashion- en lifestyle-gerelateerde features gaan zeker bijdragen aan de doelen van Van Tilburg Mode.
Het nieuwe e-commerce platform wordt headless; dus een losgekoppelde back- en frontend. Met een krachtige backend architectuur. Door de headless opzet ontstaat snelheid, flexibiliteit en kan op de frontend totaal uitgepakt worden met inspirationele content en personalisatie. Door de API-first benadering kunnen tools of functionaliteiten eenvoudig worden aangekoppeld of geoptimaliseerd. Het gebruik van standaardtechnologie is leidend; maatwerk wordt alleen toegevoegd als het bijdraagt aan de unique selling points van Van Tilburg Mode. De klant kan altijd rekenen op de beste omnichannel customer experience.
Wat XSARUS als partner toevoegt
Van Tilburg Mode kiest bewust voor de combinatie van SCAYLE en XSARUS. De uitgebreide ervaring en expertise van XSARUS in de fashion- en retailbranche speelt mee in deze keuze, maar ook deze redenen:
Officieel SCAYLE partner
Vanaf nu is XSARUS dan ook officieel partner van SCAYLE en daarmee één van de weinige strategische implementatiepartners van ons land.