Zo inspireert Schijvens Mode bezoekers met Shop the Look

Stan Hoogerwerf
Stan Hoogerwerf
Implementatie Consultant
30 oktober 2024

Shop the Look wint steeds meer terrein als krachtige manier om een inspirerende winkelervaring te creëren. Je ziet Shop the Look terug in nieuwsbrieven, op de homepage van webshops, als banners op productoverzichtspagina’s en op inspiratiepagina’s met diverse stijlen en categorieën.

Waar Shop the Look eerst meestal als een aparte ingang op de webshop werd gebruikt, wordt het nu steeds vaker geïntegreerd door het hele e-commerce platform heen. Zo ook bij Schijvens Mode, een succesvolle fashionretailer met 15 fysieke winkels en een groeiende webshop.

Winkelmedewerkers inspireren óók online

Eén van de belangrijkste pijlers van Schijvens Mode is het bieden van persoonlijk advies. Klanten komen vaak speciaal naar de winkel om geholpen te worden door hun favoriete verkoopster. Diezelfde winkelmedewerkers tonen hun favoriete looks ook op de webshop en worden op een overzichtspagina uitgelicht. Daarnaast heeft elke verkoopster een eigen pagina met samengestelde looks. Een mooie brug tussen online en offline verkoop die bijdraagt aan een uniforme en persoonlijke shopervaring.

Vanuit de looks klikken bezoekers direct door naar de productpagina of voegen ze het product regelrecht toe aan de winkelwagen.

Shop the Look

Verrijkte productdetailpagina’s

Iedere look krijgt extra aandacht door middel van een video en meerdere modelfoto’s. De webshop van Schijvens Mode herkent of een product aan een look is gekoppeld en verrijkt de productdetailpagina automatisch met de video en eerste modelfoto. Dankzij dezelfde techniek verschijnt er onder de productinformatie maatadvies, een banner die linkt naar de complete look en alle andere looks van de verkoopster.

Shop the Look
De nieuwe Shop the Look module helpt ons om de online klantbeleving weer een stap dichter in de buurt te brengen bij de beleving en service die wij onze klanten bieden in onze winkels.
Daniel van den Berg, Co-Owner van Schijvens Mode

Net zo vertrouwd als in de winkel

Door de inzet van Shop the Look door de hele webshop heen, navigeert een bezoeker makkelijk door de verschillende pagina’s. Klanten krijgen volop inspiratie en advies van hun vertrouwde kledingadviseur, wat het vertrouwen versterkt. Zo trekt Schijvens Mode dezelfde service als in de fysieke winkels, online door. 

Shop the Look

Shop the Look nog meer benutten

Shop the Look blijft zich ontwikkelen en biedt steeds meer mogelijkheden om de winkelervaring voor je bezoekers te optimaliseren. Het is een krachtig middel om je te onderscheiden. Ook kun je Shop the Look op je e-commerce platform verder uitbreiden door:

  • Relevante producten te tonen op de productpagina
    Wanneer een product aan een look is gekoppeld, kun je direct de andere items uit die look tonen als ‘gerelateerde producten’. Je bezoeker hoeft niet terug naar de oorspronkelijke look om bijpassende producten te selecteren. Dit vereenvoudigt het aankoopproces.
  • Meerdere looks te tonen met hetzelfde product
    Als een product in meerdere looks voorkomt, laat dan alle bijbehorende stijlen zien. Zo benadruk je de veelzijdigheid van het product en inspireer je je klant om een item op verschillende manieren te combineren.

De toekomst van Shop the Look gaat verder. Denk aan gepersonaliseerde looks, automatisch gegenereerde combinaties op basis van klantdata en zelfs AI-ondersteuning om de perfecte stijladviezen te geven. Het ontwikkelen van een Shop the Look strategie is de volgende stap in klantgericht winkelen, waarmee je jouw webshop onderscheidt en klanten inspireert en bindt.