Norah zet met XSARUS de volgende stap richting unified commerce

Marvin de Reuver
Marvin de Reuver
Senior Accountmanager
6 februari 2022

Modemerk Norah is in 2014 opgericht en is in korte tijd getransformeerd tot een grote speler in de dames fashionbranche. Met bijna 100 winkels in Nederland en België is Norah voor modieuze vrouwen niet meer weg te denken uit de winkelstraten. Ook online is Norah actief met de webshop norah.eu. Maar hoe zet je de volgende stap richting unified commerce? Hoe zorg je voor de ultieme verbinding tussen de fysieke winkels en de webshop en op welke manier creëer je een perfecte user experience voor Norah’s klanten? Hiervoor gaan XSARUS en Norah de samenwerking aan.

Nieuw e-commerce platform en ordermanagement modules

Norah wil groei realiseren in het aantal fysieke winkels en het aantal klanten. Dit vraagt om flexibele systemen die hierop berekend zijn. Norah streeft naar een optimale verbinding tussen online en offline, waarbij inspiratie en beleving leidend zijn. Haar klanten moeten via ieder kanaal geïnspireerd raken en totaal ontzorgd worden.

Een nieuw e-commerce platform en ordermanagement modules moeten de internationale ambitie van Norah een boost geven. Nu en in de toekomst.

Het realiseren van een volledig nieuw platform heeft voor Norah als doel het nog beter bedienen van onze klant, zowel offline als online. Onze systemen moeten hierop aansluiten en de klant oneindig veel mogelijkheden geven. En dan hebben we het niet alleen over afhalen in de winkel of retourneren in de winkel. De techniek moet de klant volledig in haar behoefte voorzien en dus ook de processen er rondom heen.
Anousha de Ruiter, E-commerce Manager Norah

Sterke combinatie van Shopware & TableTop Order Management

De gevraagde omnichannel functionaliteiten reiken verder dan binnen een standaard e-commerce of ERP-systeem beschikbaar is. Met behulp van XSARUS’ kennis en ervaring met e-commerce platform Shopware 6 en eigen ordermanagement oplossing TableTop Order Management, zal een bijdrage worden geleverd aan Norah’s ambitie.

Inspiratie staat centraal bij het nieuwe e-commerce platform van Norah. Met het contentmanagementsysteem van Shopware zijn de mogelijkheden voor het creëren van aansprekende content eindeloos. De webshop is de online etalage waar Norah’s klanten de nieuwe collectie, die wekelijks gelanceerd wordt, kunnen bewonderen en zich laten inspireren door middel van shop-the-looks, blogs en video’s. Daarnaast moeten Norah’s klanten zich moeiteloos kunnen bewegen tussen online en de fysieke winkels.

TableTop zal fungeren als sterke basis waar alle on- en offline orders worden gecentraliseerd. Enerzijds zodat Norah’s klanten volledige flexibiliteit ervaren rondom on- en offline bestellen of retourneren. Anderzijds houdt dit aan de proceskant in: een goede doorstroom van orders door een optimaal ingericht orderproces. De slimme logica van TableTop maakt bijvoorbeeld order allocatie en uitlevering mogelijk. Dankzij de modulaire opzet van TableTop hoeven alleen de modules ingezet te worden die voor Norah relevant zijn.

Het implementatieteam van XSARUS kijkt uit naar een mooie samenwerking met Norah, waarbij een uniek platform wordt neergezet op basis van Shopware en TableTop.

Met het nieuwe platform willen wij een stap vooruit zetten richting unified e-commerce. Door het beter inrichten van de systemen zijn we in staat onze klanten beter te bedienen, online én in onze winkels. Het nieuwe platform is stap één, maar er worden nog meer stappen gezet bij Norah. Zo bouwen we momenteel een gloednieuw hoofdkantoor met een magazijn welke volledig geautomatiseerd wordt. Door deze (en nog vele andere) stappen zijn we klaar voor een verdere internationale groei.
Anousha de Ruiter, E-commerce Manager Norah