BARTS selecteert inriver PIM-systeem

Charlotte Groenendijk
Charlotte Groenendijk
Marketeer
13 oktober 2022

Het Amsterdamse modemerk BARTS is gespecialiseerd in hoogwaardige, comfortabele en modieuze accessoires voor dames, heren en kinderen. BARTS’ kracht is het ontwerpen van accessoires die je warm houden in de winter en koel in de zomer, waarbij ieder product uniek is. BARTS verkoopt via meer dan 3000 verkooppunten in Europa en is daarmee een gevestigde naam in de fashionbranche.

Waarom een PIM-systeem voor BARTS?

BARTS streeft naar het efficiënter organiseren van het productinformatie beheerproces en kiest om die reden voor de implementatie van een PIM-systeem. BARTS wil in staat zijn om productinformatie op een gestructureerde manier te verrijken en alle verkoopkanalen automatisch te voorzien van de juiste data. Waar bij de afwezigheid van een PIM-systeem vaak tegenaan wordt gelopen, zo ook bij BARTS, is het ontbreken van een gedegen workflow, onvoldoende mogelijkheden voor datastandaardisatie en -validatie en te veel handmatige handelingen.

Met de komst van het PIM-systeem beheren wij alle productdata straks op één centrale plek; weg met alle losse Excel-bestanden. We verwachten hierdoor efficiënter te gaan werken en sneller te kunnen schakelen bij sales opportunities die zich voordoen.
Mark Monsma, Manager Operations bij BARTS

Inriver PIM: bron van alle productinformatie

BARTS heeft de keuze gemaakt voor het PIM-systeem van inriver als single source of truth. Deze oplossing gaat BARTS helpen bij het verwerven, verrijken en publiceren van productinformatie. De basis productinformatie uit BARTS’ PDM-systeem wordt aangevuld met beschikbare productdata uit het ERP. Deze data komt straks tezamen in het inriver PIM-systeem en kan daar op een efficiënte manier worden aangevuld, met behulp van completeness scores die de status inzichtelijk maken. Binnen de omgeving gaat XSARUS een custom datamodel en multi language functionaliteiten inrichten. Nadat productinformatie is verrijkt is het ‘ready’ om gepubliceerd te worden naar BARTS’ e-commerce platform en andere verkoopkanalen. XSARUS zorgt voor deze connecties.

In XSARUS hebben wij een fijne, enthousiaste partner gevonden die begrijpt wat je als klant wilt bereiken. De 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg mentaliteit' past goed bij BARTS.
Mark Monsma, Manager Operations bij BARTS

Met de komst van het PIM-systeem zal BARTS productinformatie makkelijker up-to-date kunnen houden en data efficiënter kunnen uitwisselen. Door rollen en rechten te beheren en het aantal handmatige handelingen te verlagen, wordt de data minder foutgevoelig. Uiteindelijk zal deze PIM-oplossing bijdragen aan het versnellen van de de time-to-market van BARTS’ producten. XSARUS en BARTS kijken uit naar een waardevolle samenwerking.