Sacha kiest voor headless commerce op basis van Shopware

Paul Kieviet
Paul Kieviet
CEO
8 juni 2022

Europese multinational Sacha (onderdeel van de Termeer Groep), met 50 winkels verspreid over drie landen, gaat de online winkelomgeving vernieuwen. Sacha bouwt samen met XSARUS aan een nieuwe headless commerce omgeving.

De headless opzet voor Sacha wordt gerealiseerd door XSARUS op basis van de Shopware Enterprise Edition. Redenen om te kiezen voor een headless opzet zijn onder andere de performance en de vrijheid voor inspiratie en beleving. Daarnaast kiest Sacha met Shopware voor een stabiel, modern e-commerce platform dat klaar is voor verdere groei.

Shopware wordt gekoppeld met de reeds in gebruik zijnde ordermanagement oplossing TableTop Order Management. Productinformatie wordt ontsloten via inriver PIM en voor content management zal het Prismic CMS geïmplementeerd worden. Dankzij de headless opzet komt er meer ruimte voor het toevoegen van slimme technologie, onder andere op het gebied van intelligente search & navigatie, segmentatie, personalisatie en loyalty.

Partnership Termeer Groep en XSARUS gaat verder

De samenwerking tussen de Termeer Groep en XSARUS bestaat al ruim zeven jaar. Naast de maatwerk ontwikkeling van de webshops van Sacha, Manfield en Sissy-Boy is XSARUS bij de Termeer Groep actief als partner op het gebied van Product Informatie Management.

Na de vernieuwing van de online omgeving van Sacha, waarvan de livegang nog dit jaar gepland staat, zullen op termijn ook Manfield en Sissy-Boy aangesloten worden op het Shopware platform.