TableTop Omnichannel Order Management

TableTop is het platform voor realisatie van omnichannel ambities. Is er sprake van meerdere fysieke en digitale verkoopkanalen? Liggen voorraden verspreid over meerdere winkels en locaties? Optimaliseer de commerce processen in een centrale oplossing, met behoud van flexibiliteit.

Waarom omnichannel order management?

Retailers zijn actief in steeds meer online verkoopkanalen: eigen webshops, internationaal, meerdere labels, marketplaces. Ook de fysieke winkels digitaliseren: kiosks, in-store apps, et cetera. Daarbij nemen de verwachtingen van consumenten toe. Omnichannel order management ondersteunt o.a. bij de volgende scenario’s:

  • Informatie geven over de verwachte levertijd
  • Online inzicht in de winkelvoorraad
  • Online reserveren, bekijken en kopen in de winkel
  • Online bestellen, afhalen in de winkel (buy-online-pickup-in-store)
  • Online bestellen, retourneren in de winkel
  • In de winkel bestellen, thuis laten bezorgen (kiosk / endless-aisle)
  • Online bestellen, vanuit de winkel verzenden (ship-from-store)

Omnichannel order management ondersteunt bij de totale klantreis, ongeacht in welk kanaal de consument zich bevindt.

Welke voordelen biedt omnichannel order management voor de retailer?

  • Alle orders (en retouren) volgen eenzelfde proces – eenduidige afhandeling, of het nu webshop, kiosk-, of marketplace-orders betreft. Dit zorgt voor grip en efficiëntie.
  • Optimaal gebruik van alle voorraad: in magazijnen, in winkels, bij leveranciers en zelfs goederen onderweg. Dit zorgt voor besparingen.

Een omnichannel order management systeem wordt geïntegreerd met de bestaande retail-systemen zoals ERP, POS en het e-commerce platform. Daarnaast worden er connecties gelegd met externe partijen, zoals payment service providers, logistieke service providers en marketplaces.

Maak kennis met TableTop OMS

TableTop Order Management Services (OMS) bestaat uit een aantal modules, die afhankelijk van de unieke situatie worden ingezet om de gewenste omnichannel scenario’s te bereiken.

Inventory Service

De Inventory Service geeft een integraal, real-time beeld van de totale voorraad. De Inventory Service staat hiervoor in verbinding met ERP, WMS, dropshipment leveranciers en/of fulfilment partijen.

  • Alle voorraadinformatie eenduidig, op één centrale plaats
  • Groeperen van voorraden tot verkoopbare voorraad met regels
  • Opslaan van voorraadreserveringen en allocaties

Delivery Promise Service

Met de Delivery Promise Service is het mogelijk een accurate levertijdbelofte te geven op basis van beschikbare voorraad en locatie. Deze belofte wordt gecommuniceerd in de verkoopkanalen en kan worden gemeten in de orderafhandeling.

  • Een heldere belofte naar uw klant: ‘vandaag voor x-uur besteld, …. in huis’
  • Werk met verschillende cutoff tijden, rijroutes en instelbare foutmarges
  • Combineer scenario’s en biedt alternatieven

Order Service

In de Order Service komen alle orders centraal binnen en worden gevalideerd. Alle gegevens die voor het uitleveren van de order relevant zijn worden opgeslagen. Een overzichtelijk maakt de hele processing van de order inzichtelijk.

  • Eén centrale plaats voor al uw digitale orders (webshop, kiosk, marketplace)
  • Alle ordergegevens bij de hand
  • Inzicht in de order processing, signaleer blokkades direct

Process Manager

De Process Manager is het werkpaard van het OMS. Op basis van gebeurtenissen in de Order Service worden automatisch processen uitgevoerd en vindt communicatie plaats met externe systemen en modules.

  • Procesaansturing d.m.v. regels, gebeurtenissen en wachtrijen
  • Integratieknooppunt voor het koppelen met externe systemen

Allocation Service

De Allocation Service wijst orders en reserveringen toe aan bronlocaties, op basis van regels en beschikbare voorraad. Hierdoor wordt de meest efficiënte locatie gekozen voor het uitleveren van artikelen.

  • Prioriteer en selecteer bronlocaties met allocatie-regels, bijvoorbeeld meeste voorraad, optimized-set, verkoopsnelheid, openingsuren, handelingskosten, gewenste doellocatie, succesratio’s.
  • Meerdere configureerbare allocatie-plannen en testscenario’s
  • Pickopdracht toewijzing aan winkels

Store Assistent

In de Store Assistent heeft een winkelmedewerker een overzicht met allocatie- / leveringsverzoeken en kan deze hier accepteren of weigeren. Tevens kan de voorraad bekeken worden.

  • Gebruiksvriendelijk overzicht met leveringsverzoeken
  • Pushnotificatie en kassa (POS) integratie mogelijk
  • Voorraad inzicht

Pack & Ship Assistent

De Pack & Ship Assistent wordt gebruikt door de inpakmedewerkers om orders in te pakken en klaar te maken voor verzending.

  • Alle relevante ordergegevens in één scherm, met handelingsinstructies
  • Efficiënte afhandeling en controle d.m.v. scanning
  • Aansturing van (label)printers
  • Integratie naar andere systemen (voormelden, track-and-trace, klantcommunicatie)

Returns Assistent

De Returns Assistent maakt het verwerken en afhandelen van retouren eenvoudig.

  • Efficiënte afhandeling d.m.v. scanning
  • Ingebouwde controlestappen, handelingsinstructies voor medewerkers
  • Integratie naar andere systemen (refunds, opboeken voorraad, klantcommunicatie)

Het volledige order management, het uitlever- en retourenproces verloopt via TableTop OMS.

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.