The Voyado Index 2022

Trends in omnichannel koopgedrag

XSARUS' partner Voyado heeft recent The Voyado shopping Index 2022 gepubliceerd. Voyado is een toonaangevend platform op het gebied van Customer Experience, Marketing Automation en Customer Loyalty. De findings in het index rapport zijn gebaseerd op maar liefst 164 miljoen (geanonimiseerde) online- en offline aankooptransacties.

Een aantal opvallende uitkomsten:

  • Mannen zijn nog steeds de kampioen in gemiddelde orderwaarde. Dit is een indicatie dat deze groep bereid is grotere, complexere aankoopbeslissingen te nemen online.
  • Jonge mannen (18-25 jaar) zijn gevoeliger voor e-mail, gezien een +23% e-mail open rate in deze doelgroep.
  • Relevantie in de inhoud van mails wordt belangrijker en belangrijker, gezien een afname in clicks in e-mails (tot wel -32%). Zorg dat je inhoud to-the-point en persoonlijk is!
  • Abandoned cart e-mails genereren meer en meer clicks.
  • In het post-pandemie tijdperk zet digitale groei onverminderd door, ook bij de oudere doelgroepen.
  • Er wordt in toenemende mate geretourneerd. Zorg dat je strategie hier rondom op orde is.

Actie benodigd

We nemen snel afscheid van third-party cookies. Dit onderstreept het belang van het verzamelen en activeren van je eigen klantdata. Dit is precies wat nodig is om in de hele omnichannel experience altijd op het juiste moment met de juiste boodschap bij jouw klanten in beeld te zijn.

De volledige Voyado Index 2022 lezen?

Download hier het volledige rapport:

Gepersonaliseerde interactie met klanten dankzij Voyado

Is je first-party cookie setup nog niet geregeld of heb je interesse in het inzetten van een Customer Experience Platform? Neem dan contact met ons op.

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.